Wie op de cover komt van de glossy Frits Magazine, krijgt die voorpagina in A1 formaat aangeboden als blijvende herinnering. Die cover wordt sinds een jaar of vier ingelijst door Cees van Lijstenmakerij Van Antwerpen. Nico van der Meer is verantwoordelijk voor elke uitgave van Frits Magazine en hij vertelt over de samenwerking.

Feestje van elke uitgave

Vijf keer per jaar verschijnt Frits Magazine. Nico: “Van elke uitgave maken we een feestje, waar we gemiddeld 250 gasten voor uitnodigen. Noem het netwerken of gewoon gezellig samen zijn; het wordt altijd erg gewaardeerd.” Onder de gasten vind je sinds vier jaar ook Cees en Heidi van Antwerpen. Nico: “We zijn via via bij Cees terecht gekomen; zijn goede reputatie was bekend in de kringen waarin wij zochten. We zijn met elkaar in gesprek gegaan en de klik was er. Cees begreep wat wij zochten en kon het waarmaken. Daarbij waren wij erg gecharmeerd van Cees als persoon; hij is een warme persoonlijkheid, een beetje ‘ruwe bolster, blanke pit’. En hij is goed in zijn vak, dat is het allerbelangrijkste.”

Gericht op hogere segment

De glossy richt zich op het hogere segment. De artikelen in Frits Magazine zijn divers en kunnen óveral over gaan, zo lang er enige binding is met de regio Eindhoven. Twee derde van de inhoud is journalistiek onafhankelijk, de overige artikelen zijn verbonden aan onze adverteerders.  “Die regio waarin we verschijnen, moet je erg ruim nemen”, benadrukt Nico. “Waar we ooit begonnen als dé glossy van Eindhoven, verschijnen we nu in de regio die loopt van Den Bosch tot de Belgische grensstreek en van Tilburg tot Weert.  We hebben een oplage van 10.000 exemplaren, ruim 5500 abonnees, liggen op 500 kwalitatief zeer goede leestafeladressen en het magazine is te koop op 350 verkooppunten. Ik denk dat iedereen hier in de regio wel eens een Frits in handen heeft gehad en er doorheen heeft gebladerd.”

Potentieel bereiken

Voor Cees van Antwerpen is het verzorgen van de lijst voor de cover een mooie manier om zijn werk meer zichtbaar te maken. “Uiteraard staat er een advertentie van zijn onderneming in Frits Magazine, is hij bij de uitreiking aanwezig – en wordt genoemd – en heeft hij ook advertentieruimte in onze Woongids. Dat zijn de media waar Cees graag in gezien wil worden en waar een potentieel voor hem ligt. Wij zijn blij met  de samenwerking en hopen nog veel covers bij Lijstenmakerij Van Antwerpen te mogen laten inlijsten.”